Robert Pattinson

Robert Pattinson är bara 23 år och har testat att jobba som skådis, modell och sångare, men skådespelare fasnade han för.
Roberts stora gemonbrott var i "Harry Potter och den flammande bägaren". Men det startade med att han var med i en liten lokal teater. Men när han skulle söka till lite större roller var det trögt i börja.
Efter Harry Potter blev han känd för betydligt fler, trots att hans roll var relativt liten. En av anledningarna var var antagligen att en av Englands största tidningar utsåg den unga killen till "Morgondagens stjärna". Det, tillsammans med hans stora talang, ledde till att han fick självförtroende nog att gå på uttagningen till filmen "Twilight" som spelades in under 2008. Innan uttagningarna började läste han boken med samma namn, som filmen var baserad på.
- När jag läste boken undrade jag hur jag skulle bära mig åt för att leva upp till bilden av figuren som fanns där, har Robert berättat i efterhand.
Ett fans av Robert är Paris Hilton.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0